Taxi (Taksi) agregatori biznes modeli qanday yo‘lga qo‘yiladi?

Taxi (Taksi) agregatori biznes modeli qanday yo‘lga qo‘yiladi?

Ehtimol, siz so‘nggi paytlarda turli xizmatlardan foydalanish tarzimiz sezilarli o‘zgarganini sezgan bo‘lsangiz kerak. Ilgari yo‘l chetida turib, taksi chaqirish uchun qo‘l silkitar edik. Bugun esa xuddi shuni uyimizdan chiqmasdan yoki qayerda bo‘lishimizdan qat’i nazar, smartfonimizdagi maxsus ilova orqali amalga oshira olamiz.

Bugungi tezkor zamonaviy dunyoda odamlar sayohat qilishning yanada qulayroq usulini xohlashadi. Shunday qilib, taksilarni onlayn bron qilish biznesini boshlash foydali variantga o‘xshaydi. Bir nechta onlayn taksi agregatorlari taksi bronlash ilovasini endigina boshlagan tadbirkorlar bilan ishlashni boshlagani hayratlanarli emas.

Biroq «Uber» kabi ilovani ishga tushirish biznes modeli va texnologiyalari haqida chuqur bilimga ega bo‘lishni talab qiladi. Shunday qilib, «Uber»ga o‘xshash ilovani yaratishdan oldin taksi agregatorining biznes modeli, uning xususiyatlari, imkoniyatlari va xarajatlarini ko‘rib chiqamiz.

Taksi agregatori biznes modeli nima?

Taksi agregatorlari yangi bozor tarmog‘i bo‘lib, unda taksi egalari yoki brendlari o‘zlarining taksilariga ega emas va buning o‘rniga taksi haydovchilarini tashkil etishda sheriklariga tayanadi. Yandex va Uber biznes modellari taksi agregatori biznes modelining ajoyib misollari hisoblanadi.

Uber haydovchilarning xizmatlarini sotib oladi va komissiya evaziga mijozlarni ularga yo‘naltiradi. Ular o‘z bizneslarini butun dunyo bo‘ylab kengaytirish uchun muntazam ravishda o‘z brendini o‘stirish yoki rivojlantirishga e’tibor qaratadilar, shu bilan birga o‘z biznes sheriklari yoki taksi operatorlari bilan munosabatlarni saqlab, katta mijozlar bazasiga arzonroq va yanada arzonroq xizmatlarni taqdim etadilar.

Biroq, ushbu kompaniya uchun zarur bo‘lgan taksi agregatorining ilovasi, IT qo‘llab-quvvatlash tizimi va tarmog‘ini yaratish uchun sarflangan mablag‘ taksi agregatorlarining intellektual mulkidir.

Uber, Yandex kabi samarali taksi agregatori ilovasi bilan taksi biznesingizni boshlamoqchimisiz? Biz bilan bog’laning

Taksi agregatori biznes modelini qanday boshlash mumkin?

Texnologiyalarning o‘sishi va talab bo‘yicha taksilarni bron qilish xizmatlarining o‘sishi bilan taksi agregatorining biznes-modeli tobora muhim ahamiyat kasb etib, turli sohalarda tashkil etilgan makonni tuzilma va muvozanatni ta’minlamoqda. Taksi agregatori biznesini boshlash uchun quyidagi bosqichlarni bajaring:

  • Onlayn taksi buyurtma ilovasini yarating va jozibali veb-sayt yarating;
  • Taksi bronlash ilovasining o‘ziga xos xususiyatlariga e’tibor qarating;
  • Moslashuvchanlik va shaffoflikni targ‘ib qiling;
  • To‘liq ishlaydigan ilovani ishlab chiqing va real vaqt rejimida axborot, shuningdek, a’lo darajadagi xizmatlarni taqdim eting;
  • Ilovangizni ijtimoiy tarmoq kanallari orqali reklama qilishga e’tibor qarating;
  • Xavfsiz to‘lov tizimini taqdim etish;

Yuqoridagi bosqichlarni bajarganingizdan so‘ng, siz borishingiz mumkin!

Taksi agregatorining biznes modeli xususiyatlari

Uber kabi taksi agregatori ilovasini loyihalashda quyidagi xususiyatlarga e’tibor bering:

Yo‘lovchi ilovasi

Oson kirish – Foydalanuvchilar telefon raqamlari, e-pochta manzillari yoki ijtimoiy tarmoq profillari orqali ro‘yxatdan o‘tishlari mumkin.

Haydovchi reytingi – Mijozlar har bir haydovchi uchun alohida sharh yoki fikr-mulohaza qoldirishlari mumkin.

To‘lovlarni kuzatish – Foydalanuvchilar o‘z tariflarini to‘lashlari va tezkor o‘tkazmalarni afzal ko‘rsalar, to‘lov bo‘limi ostida kredit yoki debet karta ma’lumotlarini xavfsiz saqlashlari mumkin.

Push-bildirishnoma/Xabarlar – Ilova foydalanuvchisi push-bildirishnomalarni qabul qilish yoki ushbu bo‘limdagi joriy holat haqida haydovchiga SMS yuborishdan birini tanlashi mumkin.

Rejalashtirilgan sayohatlar – Foydalanuvchi hozir yoki keyinroq bandlashi mumkin. Safarlarni rejalashtirish – bu ajoyib funksiya bo‘lib, ilovaga funksiyalarni qo‘shadi.

Haydovchi ilovasi

Avtomobilda yurish haqida ogohlantirish – Agar kimdir sayohatni band qilsa, haydovchilar ogohlantirish oladi va ular ekrandagi tugmani yoqish yoki o‘chirish orqali mavjudlik holatini yoqishi yoki o‘chirishi mumkin.

Marshrutni optimallash – Haydovchilarga mijozning joylashuvini aniqlashda yordam beradi.

To‘lovlarni kuzatish – Haydovchilarga to‘lov axborotini bitta ekranda tekshirishga ruxsat berish.

Safar so‘rovini qabul qilish/rad etish – Haydovchilar bandlov so‘rovini mavjudligiga qarab qabul qilishi yoki rad etishi mumkin.

Navigatsiya – Haydovchilar Google Xaritalar yordamida mijozning joyiga samarali borish, real vaqt rejimida yo‘l tafsilotlarini olish va tez yetib borish uchun foydalanishi mumkin.

Administrator paneli

Yo‘lovchilarni boshqarish – Bu sahifa administratorga ro‘yxatdan o‘tgan mijozlarning barcha faoliyatini ko‘rish va boshqarish imkonini beradi.

Buyurtmalarni boshqarish – Administrator buyurtmalar soni, haydovchi haqidagi ma’lumotlar va muayyan buyurtmaning haydovchisini nazorat qilish uchun javobgardir.

Rejalashtirilgan so‘rovlar – Administrator barcha rejalashtirilgan so‘rovlar va ularning tafsilotlari hamda haydovchilar foydalanadigan to‘lov usulini ko‘rishi mumkin.

Push bildirishnomalari – Administrator foydalanuvchilarga kerakli tafsilotlardan xabardor bo‘lish uchun ommaviy push-bildirishnomalarni yuborishni sozlashi mumkin.

Hududlarni kiritish – Foydalanishni osonlashtirish uchun administrator aeroport yoki avtovokzal kabi tez-tez qatnovlar uchun turli hududlarni yaratishi mumkin.

Taksi agregatorlarini boshqarish imkoniyatlari

Taksi agregatorlarini boshqaradigan imkoniyatlar quyidagilar:

  • Gavjum yo‘l
  • Tirband avtomobil
  • Yuqori avtoturargoh haqi
  • Cheklangan avtoturargohlar

Taksi agregatori biznes modeli: xarajatlar statistikasi

«Uber» kabi taksi agregatori ilovasini yaratish qancha turadi? Agar bu sizning savolingiz bo‘lsa, unda javob quyidagicha bo‘ladi: Bu har doimgidek, ilovangizga qo‘shmoqchi bo‘lgan funksiyangizga va bu funksiya qanchalik rivojlangan bo‘lishiga bog‘liq.

Xulosa

Taksi biznesi egasi sifatida e’tiborga olinishi kerak bo‘lgan eng muhim omillar nima? Ha, u mijozlarga eng yaxshi taksi xizmatini taqdim etadi. Taksi xizmatingizdan foydalanadigan har qanday yo‘lovchi o‘z manziliga xavfsiz transport usulini izlaydi, bu faqat taksi dispetcherlik dasturi mavjud bo‘lganda amalga oshiriladi.

Hozirgi davrda taksi bandlov ilovasiga texnologik yo‘naltirilgan konsepsiyani kiritish juda muhimdir. Mijoz sezilarli farqni sezadi. Va nihoyat, kompaniyangiz sizga foyda keltirishi mumkin bo‘lgan yangi qanotlarga ega bo‘ladi.

Shunga qaramay, ba’zilar onlayn taksi dispetcherlik tizimi kerak emas deb hisoblashadi. Biroq, bu to‘g‘ri emas, chunki taksi faoliyatida avtomatlashtirish juda muhimdir. Har bir taksi kompaniyasi odamlardan ajralib turish uchun avtomatik taksi dispetcherlik tizimini joriy qilishi kerak.

Hech bir biznes texnologiyasiz to‘liq bo‘lmaydi. Taksi sanoati ham xuddi shu mantiqqa amal qiladi. Taksi yo‘naltiruvchi dasturiy ta’minotni taksi sanoatiga integratsiya qilishning bir qancha afzalliklari mavjud. Biroq, davom etishdan oldin funksiyalarni batafsil o‘rganishingiz kerak. Har doim kompaniyangiz ehtiyojlari uchun eng yaxshi mahsulotni tanlang.

Uber, Yandex kabi samarali taksi agregatori ilovasi bilan taksi biznesingizni boshlamoqchimisiz? Biz bilan bog’laning

Fikrlar

Hozircha hech qanday fikr yo‘q. Muhokamani nega boshlamayapsiz?

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan