1. Onlayn kurslar
Onlayn kurslar chuqurlashtirilgan ma’lumotlarni pullik raqamli formatda taqdim etishning eng samarali usulidir. Siz taqdimot tayyorlashingiz, video qo‘llanma yozib olishingiz yoki soha mutaxassislarining bilimlarini o‘z ichiga olgan kurs ishlab chiqishingiz mumkin.
Yaratilganidan so‘ng, kursingizni minglab (yoki yuz minglab) talabalar o‘rganishi mumkin. Faqat ma’lumotlaringiz eskirganda yoki dolzarbligini yo‘qotgandagina yangilashingiz kerak bo‘ladi.
Kursni rejalashtirish jarayonida o‘quvchilar erishishi kerak bo‘lgan natijalarni ko‘z oldingizga keltirishdan boshlang: o‘quvchilaringiz sizning kursingizni tugatganlaridan so‘ng nimalarni bilishlari yoki qila olishlari kerak?
Onlayn kurslarga passiv o‘qish jarayonini qiziqarli qilish va ishtirokni oshirish maqsadida viktorinalar, bilimlarni tekshirish va boshqa interaktiv mashg‘ulotlarni kiritish mumkin.
2. Elektron kitoblar
Agar siz onlayn kurs uchun bilim manbai bo‘lsangiz, o‘z tajribangizni elektron kitob shaklida ham jamlashingiz mumkin. Masalan, «How to Cake It» kompaniyasi pishirish paytida oson ko‘rish va belgilash uchun o‘z kurslari bilan birga raqamli oshxona kitoblarini ham sotadi.
Elektron kitoblar barcha o‘quvchilar uchun tanish raqamli format bo‘lib, ularga elektron kitob o‘quvchi qurilma, kompyuter yoki mobil qurilma orqali kirish mumkin. Siz istalgan mavzuda elektron kitob yozishingiz mumkin, lekin mavzuni tanlashdan oldin shu mavzuga oid bepul ma’lumotlar mavjudligini tekshirib ko‘ring.
Agar o‘quvchilaringiz bepul foydalanishi mumkin bo‘lgan ko‘plab blog yozuvlari yoki YouTube qo‘llanmalari mavjud bo‘lsa, siz o‘z kontentingizni noyob sotish taklifi (USP) bilan ajratib ko‘rsatishingiz kerak bo‘ladi.
Elektron kitobingizning USP’si sizning o‘z sohangizdagi mutaxassis yoki muvaffaqiyatli shaxs sifatidagi obro‘yingiz bo‘lishi mumkin. Bundan tashqari, kitobingiz mavzuni mavjud bepul onlayn kontentga qaraganda chuqurroq va kengroq yoritishini va’da qilishi mumkin. Yoki kitobingizni soha bo‘yicha rivojlanishni xohlovchi o‘quvchilar uchun asosiy manba sifatida taqdim eting.
Shuni yodda tutingki, ko‘pchilik elektron kitoblar raqobatdosh narxlarda sotiladi va ko‘proq nusxada sotish umidida bepul yuklab olinadigan bo‘limlarni o‘z ichiga olishi mumkin.
3. Litsenziyalangan raqamli kontent
Aksiya suratlaridan tortib, video lavhalar, musiqa va tovush effektlarigacha, boshqa ijodkorlar o‘z ishlarida foydalanishi uchun ijodkorlar tomonidan yuklangan litsenziyalanadigan raqamli aktivlar global ekotizimi mavjud.
Kontentingizni jismoniy shaxslar va bizneslar foydalanishi uchun litsenziyalash ijodingizdan passiv daromad olish usulidir. Yuqori sifatli video yoki fon musiqasini yaratish uchun mehnatingizni sarflang, keyin ulardan foydalanishdan daromad oling, toki ular mashhurligicha qoladi.
EditStock talabalar uchun litsenziya sotgani kabi litsenziyalarni o‘z do‘koningizdan sotishingiz mumkin. Yoki siz onlayn bozorlarda, masalan, ushbu fond fotosuratlari saytlari orqali sotishingiz mumkin.
Vositalar g‘oyasini ishlab chiqishda maqsadli auditoriyangiz ehtiyojlaridan ortga qayting. Dastlab qanday kontentga talab borligini va mavjud ijodkorlar bozor ehtiyojlarini qondira olmayotganini o‘ylab ko‘ring.
Raqamli mahsulotlaringizni shaffof belgilar va boshqa xavfsizlik choralari bilan himoyalang, ayniqsa, suratlarni onlayn sotayotgan bo‘lsangiz.
4. Premium kontent kutubxonalari
Agar siz onlayn kurs yoki elektron kitob sotishda muvaffaqiyat qozongan bo‘lsangiz yoki kontent litsenziyalashdan daromad olgan bo‘lsangiz, taklifingizni rivojlantirishning bir usuli – bu yaratgan mahsulotlaringizni to‘plam qilib taqdim etishdir. Siz raqamli mahsulotlaringiz katalogidan to‘liq foydalanish imkoniyatini oylik yoki yillik obuna orqali yoki bir martalik to‘lov evaziga taqdim etishingiz mumkin.
Masalan, Snowboard Addiction – snoubording bilan bog‘liq barcha narsalar uchun daromad keltiradigan manbaga aylangan. Mijozlar bu yerdan jismoniy snoubord jihozlarini xarid qilishlari, shuningdek, qo‘llanmalarni yuklab olishlari va jonli onlayn kurslarga yozilishlari mumkin.
Obunaga asoslangan biznes modelining afzalliklaridan biri shundaki, u motivatsiyalangan, faol hamjamiyatni shakllantiradi. Obunachilaringiz siz yaratadigan har qanday yangi kontent uchun eng yaxshi xaridorlardir va keyingi qadamingizni rejalashtirishda maslahat olish uchun ajoyib manba bo‘lishi mumkin.
Kutubxonangizdan faqat pulli obunachilar foydalana olishi sababli, jonli efirlar va savol-javob sessiyalari kabi maxsus kontentni ham joylashtirish imkoniyatini ko‘rib chiqishingiz mumkin.
Shopify yordamida raqamli mahsulot obunalarini obuna hisob-kitob ilovasidan foydalanib sotishingiz mumkin.
5. Raqamli shablonlar va vositalar
Raqamli mahsulotlar, shuningdek, mutaxassislarga vazifalarni tezroq yoki samaraliroq bajarish imkonini beradigan vositalar shaklida ham mavjud. Siz ma’lum bir kasb doirasidagi yoki video tahrirlash kabi umumiy onlayn vazifalardagi muammolarga raqamli yechimlarni sotishingiz mumkin.
Vositalar mustaqil ilovalar yoki boshqa raqamli dasturiy ta’minot bilan birgalikda ishlatiladigan elementlar bo‘lishi mumkin. Masalan, RetroSupply Co dizaynerlar uchun Procreate va Photoshop kabi mashhur dasturlarda foydalanish uchun mo‘yqalamlar, teksturalar va shablonlarni sotadi. (Ular onlayn kurslar va elektron kitoblarni ham taklif qilishlariga e’tibor bering.)
Onlayn sotish uchun boshqa raqamli vositalar va shablon mahsulotlariga quyidagilar kiradi:
- Tadbirkorlar uchun raqamli marketing strategiyasi shablonlari
- Ish qidirayotganlar uchun rezyume shablonlari
- Korxonalar uchun mobil ilovalar
- Broshyuralar, flayerlar, plakatlar va boshqalar uchun grafik dizayn shablonlari
- Media muharrirlari uchun Adobe Photoshop filtrlari va plaginlari
- Veb-dizaynerlar uchun ikonkalar, shriftlar yoki UX to‘plamlari
6. Mahsulot fotosuratlari
Agar siz fotograf bo‘lsangiz, xizmatlaringizni onlayn sotish juda daromadli biznesga aylanishi mumkin. Elektron tijoratning rivojlanishi tufayli professional mahsulot fotosuratlariga hech qachon bugungiday talab bo‘lmagan.
Eng yaxshi mahsulot fotograflari xaridorlarni eng ko‘p qiziqtiradigan buyum xususiyatlarini aniqlay oladi va o‘z suratlarida ana shu jihatlarni ta’kidlay oladi. Mahsulotlarni yuqori sifatda suratga olish uchun yana bir qancha maslahatlar bor: sifatli shtativga sarmoya kiritish va to‘g‘ri yoritish muhitini yaratishni o‘rganish.
Ushbu ro‘yxatdagi boshqa raqamli mahsulotlar singari, siz mahsulot fotosuratlarini o‘z veb-saytingiz orqali, agentlik yordamida, bozor orqali yoki uchala usul bilan sotishingiz mumkin (agar eksklyuziv shartnoma imzolamasangiz). Xizmatlaringizni sotishda suratlar soni, mahsulot turlari yoki muayyan uslublar va jihozlar asosida turli paketlarni taklif etishni o‘ylab ko‘ring.
7. Musiqa, san’at va ko‘ngil ochar tadbirlar
Raqamli mahsulot g‘oyalari faqat amaliy bo‘lishi shart emas. Agar siz musiqachi, rassom yoki kontent yaratuvchi bo‘lsangiz, iqtidoringizni internet orqali daromadga aylantirish uchun quyidagi yoki shunga o‘xshash usullarni ko‘rib chiqqan bo‘lishingiz mumkin:
Patreon kabi jamoaviy moliyalashtirish platformalari muxlislarga maxsus kontent evaziga ijodkorlarni qo‘llab-quvvatlash imkonini beradi.
Rassomlar uchun Saatchi Art kabi onlayn galereyalar asarlaringizni sotib oluvchilarni topish uchun qulay joy hisoblanadi.
Kuzatuvchilaringiz sonini ko‘paytirish uchun ijtimoiy tarmoqlarda kontent joylashtiring yoki jonli efir olib boring. Buning evaziga reklama daromadidan ulush, homiylik takliflari va tomoshabinlar bergan pullarni olasiz.
Badiiy va ko‘ngil ochar kontentdan tashqari, butun bir dunyo tovarlar va raqamli brend mahsulotlari ham mavjud. Masalan, agar odamlarga ma’lum bir podkast yoki albom yoqsa, ular shu san’at asariga bog‘liq dizaynli buyumlarga qiziqishi mumkin.
Buyurtma asosida chop etish kompaniyalaridan foydalanib, brend mahsulotlarini yaratish va ularni Shopify do‘konida sotishingiz mumkin. Bunda sotuvgacha ishlab chiqarish uchun to‘lov qilishingiz shart emas.
Ko‘pincha, raqamli mahsulotlarni sotishning bu shakli tor doiradagi maqsadli bozorlar bilan eng yaxshi ishlaydi. Masalan, Materia Store mashhur video o‘yinlar saundtreklari uchun raqamli nota varaqlarini sotadi.
8. Raqamli xizmatlar
Xizmatlar raqamli mahsulotlar bilan yaxshi mos keladi. Dizayner yuklab olinadigan andozalar bilan bir qatorda logotip yaratish xizmatini taklif qilishi mumkin. Shaxsiy murabbiy o‘zining mashg‘ulot rejasi obunachilariga jonli shaxsiy mashg‘ulotlarni taklif qilishi mumkin. Xuddi shunday, xizmatlarni – raqamli yoki real hayotda – onlayn mahsulotlaringizga qo‘shimcha sifatida joylashtirishingiz mumkin.
Masalan, siz konsultatsiyalarni moslashtirilgan hisobot yoki Excel jadvallari bilan sotishingiz mumkin. Yoki elektron pochta marketing ro‘yxatingiz uchun ehtimoliy mijozlarni jalb qilish uchun bepul yuklab olinadigan mahsulotni taklif qilishingiz mumkin.
Agar siz odatda xizmat ko‘rsatish biznesingizning bir qismi sifatida bajaradigan ishlaringiz bo‘lsa, qo‘shimcha daromad oqimlarini yaratish uchun ularni ajratish va ishlab chiqarishni ko‘rib chiqishingiz mumkin.
9. Chop etishga mo‘ljallangan raqamli mahsulotlar
Raqamli mahsulotlarning bu toifasi uyda chop etish uchun keng imkoniyatlarni o‘z ichiga oladi. Bular shaxsiylashtirilgan devor bezaklari, rejalashtiruvchilar va tabrik xatlaridan tortib 3D printerlar uchun maxsus modellargacha bo‘lgan mahsulotlardir. Xaridorlar sizning dizaynlaringizni shaxsiy foydalanish uchun yoki o‘z ijodiy ishlarining bir qismi sifatida yuklab olishlari va chop etishlari mumkin.
Yosh auditoriya uchun chop etishga mo‘ljallangan bo‘yash sahifalari va topshiriq varaqalari qiziqarli va ta’limiy aralashmaning talab qilinadigan turi hisoblanadi. Masalan, Caravan nomli raqamli yuklab olish brendi bo‘yash plakatlarini yuklab olinadigan fayllar yoki jo‘natiladigan bosma nusxalar ko‘rinishida sotadi.
10. Raqamli a’zolik
Raqamli a’zolik – bu sizning brendingiz yoki kontentingiz atrofida shakllangan ekskluziv hamjamiyatga kirish uchun oltin chipta hisoblanadi. Raqamli klubingizga qo‘shilish a’zolarga premium kontentdan foydalanish, cheklangan nashrdagi mahsulotlarni sotib olish yoki tadbir chiptalarini qo‘lga kiritish imkoniyatini beradi.
Boshqa raqamli a’zolar klublari tarmoqlashuv imtiyozlarini taqdim etadi. Masalan, Nomad List raqamli ko‘chmanchilar uchun global tarmoq bo‘lib, u foydalanuvchilarni boshqa ko‘chmanchilar bilan bog‘laydigan a’zoliklarni taklif qiladi, shuningdek, shahar ma’lumotlari va sayohatni rejalashtirish xususiyatlarini ham o‘z ichiga oladi.
Biroq, tokenli loyihalar tendensiyasi shuni ko‘rsatdiki, raqamli hamjamiyatlar moddiy mahsulot yoki xizmat atrofida shakllanishi shart emas. Ochiq jamoaga a’zo bo‘lishning o‘zi ham qimmatli bo‘lishi mumkin. Bored Ape Yacht Club kabi raqamli loyihalar a’zolikni tasdiqlash va aniq bir maqsadsiz imtiyozlardan foydalanish huquqini berish uchun blokcheyn texnologiyasidan foydalanadi.
Raqamli a’zolik tajribangizni yaratishda eksklyuzivlik hissini uyg‘otishga e’tibor qarating. Maqsad – a’zolarga doimiy ravishda qiymat taqdim etish va bo‘lajak mijozlarda nimanidir qo‘ldan boy berayotgandek his uyg‘otishdir.